Egy "kórházi tudományon" (munkahelyemen havi rendszerességgel különböző témákban előadások hangzanak el) merült fel a gyógyszer-reklámból ismerős szlogen: ott hat, ahol fáj. Mi ebben a hiba? Fájdalomcsillapítás céljából az esetek döntő többségében u.n. NSAID=NonSteroidal Anti-Inflammatory Drug = nem szteroid gyulladáscsökkentők köréből választunk. Ki-ki szokása és tapasztalata (újabban a TV reklámok ajánlata) alapján választ a gyógyszerek közül. Ezen gyógyszercsoport mindegyike ugyanazzal a mechanizmussal fejti ki hatását. Gátol egy, a gyulladásos folyamat kialakulásáért felelősnek tartott enzimet. Tehát a NSAID szerek mindegyike azonos módon hat. E tekintetben nincs közöttük "különb". Hacsak az nem, hogy az adott hatóanyagtartalmú készítményt gyártó vagy forgalmazó cég komoly pénzeket fordít reklámokra.
Ott hat, ahol fáj
2009.01.23. 11:47 | zslog | Szólj hozzá!
Címkék: reklám nsaid
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Utolsó kommentek